Taudien Training 19-20 mars 2022 

Detta är ett träningsevent som passar alla. Här finns passen för dig som vill komma igång med träning och för dig som redan tränar regelbundet. Det blir allt från yoga till löpskolning, funktionell träning och riktigt tuffa träningspass. Det bjuds även på föreläsningar för att få med sig ännu mer motivation och kunskap hem. Så ta med partnern, kompisgänget, mamma/pappa eller kollegorna och njut av vår träningsweekend med rolig träning, god mat och skön avkoppling på spa. TaudienTraining är träningsreseföretaget som fokuserar på Dig och att Du ska få uppleva en aktiv och spännande träningshelg med mycket glädje och gemenskap. 

Program 

Lördag

Lördag 09.15 Välkomstfika

09.45- 10.15 Välkomstmöte – SKEPPET Träffa dina instruktörer för helgen och få information om Skepparholmen och helgens aktiviteter.

10.30 – 11.15 Skadeförebyggande träning med Ellen - SKEPPET Rikta fokus mot delar av kroppen som ofta tenderar att arbeta hårt för oss. Vi arbetar med små muskler i kroppen, de som behöver stärkas upp för att de större inte ska tvingas att jobba för hårt. Vi tar hjälp från minibands och får tips om övningar som kan gynna och förebygga vanliga skador.

10.30 – 11.15 Piloxing med Katja - SJÖSALEN En blandning av Pilates, boxning och dans. Kraftfulla boxningskombinationer, stående Pilates och dansanta rörelser som låter dig släppa loss kraften och sedan återhämta dig.

10.30- 11.15 Funktionell cirkel med Annelie – UTOMHUS Träna igenom hela kroppen genom stationsträning där vi växlar styrke-och konditionsövningar med vår egna kropp samt redskaps om kettlebells och gummiband. Passet körs utomhus.

11.30 – 12.15 Balans med Katja - SKEPPET Ett pass i lugnt tempo där du utmanar balans, stabilitet och kroppskontroll. Vi tränar barfota för att ge kroppen maximal förutsättning att koppla ihop nerverna i fötterna och hjärnan.

11.30 – 12.15 Minibandstabata med Ellen - SJÖSALEN Denna klass fokuserar på hemmaträningens möjligheter med hjälp utav ett så pass enkelt redskap som miniband. Vi tränar igenom hela kroppen och använder minibandet som motstånd. Effektivt och skonsamt, men ger dig en rejäl utmaning.

11.30 – 12.15 Löpskolning med Annelie - UTOMHUS Lär dig hur du ska springa med god teknik för att få ut optimalt av löpningen. Du får prova på olika övningar och tips på hur du eventuellt kan bättra din löpstil för ett mer effektivt löpsteg. Perfekt för både dig som vill börja springa och för dig som vill förbättra din löpning.

12.15 – 13.15 Lunch 13.15 - 14.00 Workshop med Ellen – Vässa tekniken i dina basövningar - SJÖSALEN Detta föreläsningspass kommer att ske i workshopform, där du själv är delaktig i att känna in rörelserna. Hitta nycklarna till effektivare träning och korrekt teknik i några klassiska gymövningar. Vi slipar också på tekniken i typiska övningar som utförs under ett gruppträningspass och tar pauser där du ges möjlighet att stanna upp, känna in och få feedback.

14.15 – 14.45 Gummibandspass med Katja - SJÖSALEN Vi arbetar med hela gummiband på ett lustfyllt sätt, inspirerat av moveoometoden. En genomkörare av hela kroppen som passar alla eftersom du själv reglerar motstånd.

14.15 - 14.45 Core med Annelie - SKEPPET Stärk upp kroppens kärna, de viktiga mag- och ryggmusklerna.

14.15 – 14.45 Löpintervaller med Ellen - UTOMHUS Ett löppass som utförs med intervaller i olika längd. Du väljer själv tempot i dina intervaller. Perfekt inspiration till kommande löppass. 

15.00 – 15.45 Mobility med Ellen - SJÖSALEN En klass fylld av effektiva stretchövningar som hjälper dig till ökad rörlighet och bättre kroppskontroll. Vi kommer huvudsakligen fokusera på fotled, höftled och axelled. Du får med dig en övningsbank av annorlunda och effektiva övningar hem.

15.00 – 15.45 Dance med Katja - SKEPPET Enkel dansklass där vi till olika typer av musik rör oss, släpper loss och för massor av dansglädje.

15.00 – 15.45 Challenge med Annelie - UTOMHUS Ett pass med syfte att ge hela kroppen en rejäl genomkörare. Men det kallas Challenge främst av två anledningar, dels för att det ingår några ”surprisemoment” under passet dels för att jag vill ge dig som deltagare en chans att utmana dig själv, challenge yourself, det där lilla extra.

15.45 Eftermiddagsfika – LOUNGEN

15.50 - 16.10 Stretch med Ellen – SJÖSALEN

18.00 Tvårätters middag inklusive kaffe – RESTAURANG

20.00-22.00 Tillgång till SPA

Söndag

07.30 – 08.30 Yinyoga med Ellen – SJÖSALEN En klass där du får varva ner och landa i nuet, precis som det är. En riktig boost för både kropp och själ. Yinyoga är en passiv form av yoga där vi håller positioner under en längre tid, vanligtvis 3-5 minuter. Yinyogan fyller hela dig med färsk, ny energi och lugnar ditt sinne.

07.30 – 08.15 PowerTraining med Annelie – UTOMHUS ”Powerwalk med styrkeövningar” Vi inleder dagen med en rask promenad med frisk luft längs med havet. Med jämna mellanrum stannar vi till och utför olika styrkeövningar.

07.30 – 10.00 Frukostbuffé

09.30 - 10.15 Workshop Ansiktsyoga med Katja - SJÖSALEN Precis som reste av kroppen, behöver vi träna musklerna i ansiktet. Vi tränar på att både slappna av och stärka musklerna i ansiktet och du lämnar med en övningsbank som du kan göra hemma.

10.30 - 11.15 Andnings- och meditationsworkshop med Ellen - SKEPPET Mindfulness, andning och The power of the Mind... Vi snuddar vid ämnena, testar andningsövningar och reflekterar kring hur vår inre hälsa kan påverkas.

10.30 – 11.15 Les Mills Core med Katja - SJÖSALEN Ett effektivt pass med funktionell styrka och med fokus på bålmuskulaturen. Du använder dig utav din egna kropp samt många fantasifulla övningar med gummiband.

10.30– 11.15 WOD med Annelie - UTOMHUS Helt enkelt en ”Workout Of the Day”, eller på svenska; dagens träningspass. Med inspiration av Crossfit kombinerar vi styrke- och konditionsträning som bygger på funktionella övningar. Vi arbetar med kroppsvikt och blandar styrka med tuffa konditionsövningar. En rejäl utmaning – om du vill!

11.30 - 12.30 Yoga med Ellen – SJÖSALEN Ett skönt avslut på din träningshleg! Styrka, rörlighet och balans samt inte minst att stanna upp i nuet, känna in närvaron och arbeta med medvetenheten. Avslutas med avslappning! .

11.30 – 12.30 HIIT Cardio med Katja - SKEPPET Ett högintensivt och intervallbaserat konditionspass utformat för hög förbränning och att snabbt förbättra din atletiska förmåga. I detta explosiva pass använder du endast din egna kropp som vikt. 

11.30 - 12.30 Endurance + Stretch med Annelie - UTOMHUS Löpning kombinerat med olika styrkeövningar som utförs i de vackra skogsslingorna vid havet. Här gör vi den vanliga löprundan mer lekfull och levande med intervaller, backar, styrka och teamövningar. Om du vill ha en tuff final på träningsdagen så är det här passet för dig! Passet och din träningshelg avslutas med en kort stretch.

12.45 – 13.00 Avslutning – SJÖSALEN

13.00-14.00 Lunch 

Mindre justeringar kan ske.

3 400 kr per person i enkelrum eller del av dubbelrum. 

Det finns även möjlighet för dig som träningsdeltagare att anlända till oss redan dagen innan och addera till tvårättersmiddag med förrätt och varmrätt, övernattning och frukostbuffé för ett tillägg av 1200 kr per person. Vill du som övernattande gäst även addera till entré till SPA kl 18-20 tillkommer 295 kr per person. För bokning kontakta försäljningsavdelningen på 08-747 65 00 eller info@skepparholmen.se.

TaudienTraining är träningsreseföretaget som fokuserar på Dig och att du ska få uppleva en aktiv och spännande semester med mycket glädje och gemenskap. TaudienTraining har många års erfarenhet inom både tränings- och resebranschen och vill dela med oss av det bästa av dessa två världar genom träningsresor! Vi finns alltid nära tillhands redo att hjälpa dig med alternativ på övningar, kosttips, visa teknik på någon övning eller vad du kan tänkas vilja ha hjälp med.

Obligatoriska fält är markerade med *

Antal personer:

Paket:

Ankomstdatum: *

Avresedatum: *

Namn: *

Företag:

Adress:

Postnr:

Ort:

E-post: *

Telefon: *

Önskemål om behandling: